[Optimism de business] Horia Manea: Am invatat treptat ca, in secolul tehnologiei si al concurentei online, nu este suficient doar sa vinzi calitate, ci trebuie sa te faci remarcat

[Optimism de business] Horia Manea: Am invatat treptat ca, in secolul tehnologiei si al concurentei online, nu este suficient doar sa vinzi calitate, ci trebuie sa te faci remarcat

Concept 22 este un business care a inceput de la o nevoie personala. Horia Manea, unul dintre creatorii brandului, voia sa isi mobilize casa intr-un fel exotic, care sa ii aminteasca de una dintre tarile pe care le indrageste: India. Si-a extins cautarile catre acea zona, unde a si dat peste un furnizor de mobila exact cum isi dorea. Horia pornise pe drumul antreprenoriatului inca din 2008, dupa ce cochetase o scurta vreme cu meseria de actor.

Rodica Secară, jurist de meserie, era si ea antreprenor, avand un business cu importuri. Impreuna au zburat peste mari si tari, s-au convins de calitatea produselor si au pus bazele unui nou business. Din 2017, aduc mobilier indian in Romania, sub brandul Concept 22.

”Antreprenoriatul ne-a invatat ca atat succesul cat si eșecul sunt, cateodata, rezultatul unui cumul de factori pe care nu ii poti controla in totalitate. Trebuie sa fii mereu pregatit sa ai de-a face cu neprevazutul, sa ai capacitatea sa te adaptezi la situație si sa te reinventezi”

Povestim cu Horia Manea mai multe despre Concept 22 si despre obiectele de mobilier care pot fi integrate in trei stiluri de amenajare interioara: retro, industrial si urban.

 

Oamenii din spatele brandului

Concept 22 inseamna Rodica Secara si Horia Manea, doi bucureșteni a caror colaborare a inceput in 2017, cand au ajuns in acelasi cerc de prieteni.

Rodica este la baza jurist, dar nu a profesat niciodata, fiind atrasa de antreprenoriat.

Horia a terminat UNATC, dar a cochetat foarte putin cu meseria de actor, deoarece câștigurile aferente nu erau suficient de motivante.

 

Parcursul catre antreprenoriat

Rodica, dupa terminarea studiilor de Drept, a pornit o afacere cu importuri, pe care a consolidat-o timp de 20 de ani.

Horia a pornit la randul sau pe drumul antreprenoriatului in 2008, cand a deschis o pizzerie cu livrare la domiciliu, care inca exista.

 

Abilitatile si competentele unui bun antreprenor

Fiecare din noi vine cu propria experienta in domeniul antreprenoriatului, propriile greșeli din care ne-am străduit mereu sa invatam.

Atunci cand te angajezi sa mergi pe acest drum trebuie sa fii pregatit sa iti asumi riscuri. Intotdeauna am considerat ca daca din 100 de idei, cel putin una are succes, atunci pot sa consider ca am castigat.

Trebuie sa fii deschis si dispus sa incerci sa mergi pe drumuri neasfaltate, sa conduci si sa impui directia. Consider ca este nevoie de abillitati de lider sa poti sa te impui pe piata.

Pe langa acestea, organizam constant întâlniri pentru a analiza strategia de business, unde suntem si ce trebuie sa facem sa atingem obiectivele propuse. Suntem flexibili si avem curajul sa iesim din zona de confort pentru a veni in întâmpinarea nevoilor clientilor atunci cand se impune, fapt care ne-a adus beneficii de fiecare data.

 

Despre Concept 22

Suntem un magazin online de mobila si accesorii de design interior axat pe 3 stiluri de amenajare: retro, industrial si urban. Am inceput prin a importa mobila handmade din India si in prezent am reusit sa lărgim gama de produse prin colaborarea cu producători autohtoni. Produsele au o calitate premium dar preturile sunt accesibile.

Ne mândrim cu calitatea premium a produselor noastre si mai ales cu faptul ca sunt prietenoase cu mediul prin prisma lemnului reciclat folosit.

Totodata lucram cu produse pe stoc pentru mobilierul importat ceea ce reprezintă un avantaj in secolul vitezei, cand toata lumea vrea totul rapid. Pentru tot ce este pe stoc clientul se bucura de livrare in maximum 48 de ore.

Un avantaj la vanzare este si livrarea gratuita pe care o oferim, indiferent de valoarea comenzii.

 

Investitia

In 2017 am pornit de la o investitie de 65.000 dolari. Am avut un buget de 45.000 dolari pentru marfa importata din India, restul bugetului a fost alocat pentru marketing si depozitare. Ulterior, am reinvestit profitul in comenzile plasate in India.

 

Povestea brandului

Totul a inceput de la căutările de mobilier pentru amenajarea propriei case (Horia) si dat fiind faptul ca oferta de pe piata romaneasca de acum 5 ani era limitată in aceasta arie, am extins căutările direct la sursa, in India. Doream ceva deosebit, exotic, care sa reamintească de călătoriile pe care le-am facut in aceasta tara in timp ce am lucrat pentru o companie aeriana.

Apoi, am stabilit o relatie cu furnizorul, care ne este alaturi si in prezent printr-un contract de exclusivitatea pe Romania, si am primit un catalog. Am fost incantati de produse si imediat am realizat ca poate fi un proiect frumos si de succes. Rodica a acceptat provocarea si am zburat pana in India pentru a ne convinge de calitatea produselor si seriozitatea furnizorului.

Asa a inceput povestea brandului Concept 22, o poveste pe care o scriem in fiecare zi in care piesele noastre de mobilier umplu casele oamenilor unde acestia isi scriu propriile povesti. Ne bucuram sa fim parte din acest peisaj.

 

Valorile de brand

Valorile noastre sunt referintele dupa care ne coordonam business-ul. Ne asumam responsabilitate si acționăm cu profesionalism indiferent de situație. O etica de munca impecabila bazată pe respect si transparentă ne-a ajutat de-a lungul timpului sa menținem o relație cordială cu furnizorii si clienții. O comunicare sincera de la om la om, sa recunosti cand gresesti in fata clientului, sa iti ceri scuze, sa vii cu modalitati de recuperare a clientului, sunt doar cateva din strategiile ce ne ajuta in pastrarea clientilor. Inainte de orice, in comertul online, clientul vrea sa simta ca are de-a face cu oameni, chiar daca interactiunea este diferita fata de comertul offline.

 

Strategia de promovare

Este esențial sa ai o strategie de marketing bine construită și ne bazam și noi la rândul nostru pe o echipa de profesioniști care ne sunt alături in promovarea businesului. Derulam campanii de marketing pe social media, email marketing cu regularitate, SEO și SEM in anumite perioade. Recomandarile clientilor actuali sunt un factor esential de promovare.

 

Ce ati invatat ”on the business”

Am gandit acest proiect ca fiind unul de nisa si am considerat in 2017, cand l-am lansat, ca vom acapara mare parte din segmentul de public caruia ne adresam, insa, la scurt timp, am descoperit ca o strategie de marketing bine planificata este esențială in promovarea businessului. Au urmat bani investiti in campanii de marketing si targetarea clientilor, si am invatat treptat ca, in secolul tehnologiei si al concurentei online, nu este suficient doar sa vinzi calitate, ci trebuie sa te faci remarcat undeva foarte aproape de scroll-ul mouse-ului.

 

Daca ar fi sa o luati de la capat

Antreprenoriatul ne-a invatat ca atat succesul cat si eșecul sunt, cateodata, rezultatul unui cumul de factori pe care nu ii poti controla in totalitate. Trebuie sa fii mereu pregatit sa ai de-a face cu neprevazutul, sa ai capacitatea sa te adaptezi la situație si sa te reinventezi. Ca om de business esti permanent conectat la afacerea ta. Daca ar fi sa o luam de la capat? Este exclus. Suntem unde suntem acum datorita greselilor din care am invatat si suntem recunoscatori pentru fiecare lectie invatata.

 

Clientii vostri

Avem clienți din toate categoriile de vârsta de peste 25 de ani și avem comenzi din toata țara. In principal, retentiile se bazează foarte mult pe social media marketing, email marketing, SEO și nu in ultimul rând loialitatea fata de produsele noastre, recomandarile clientilor existenti fiind foarte valoroase pentru noi.

 

Produsele preferate de clienti

Vânzările noastre au foarte mare succes pe partea de mobilier din piele naturală, canapele si fotolii, dar si produsele din lemn reciclat de mango. Lumea caută unicitatea și observam o tendința crescută de a ieși din tiparul mobilierului clasic cu care am fost cu totii obișnuiți de-a lungul timpului.

 

Ce asteapta romanii de la branduri

In general, clienții zilelor noastre se așteaptă la calitate, promptitudine, profesionalism, recunoaștere, dar si suport atunci când este cazul. Am observat si noi o crestere pe online shopping de cand a inceput pandemia si sustinem acest curent prin rapiditatea livrarii, o politica de retur favorabila clientilor si posibilitatea de plata cash la livrare. Clientii au nevoie sa aiba incredere in noi.

 

Provocari din pandemie

Pandemia a avut un impact simțitor in activitatea show-room-ului nostru, pe care am fost nevoiți sa îl închidem temporar și sa limitam contactul cu publicul. Activitatea pe online însă a avut o creștere majora care se menține pana in momentul actual. Online shopping a devenit principala modalitate de a merge la cumpărături iar oamenii îndrăznesc sa comande online chiar și când este vorba despre piese de mobilier.

 

Planuri pentru 2022

2022 aduce dorința de extindere a gamei de produse pe care le oferim clienților noștri.

Ne vom realimenta stocul la anumite produse din India și ne bazam foarte mult pe canapelele și fotoliile din piele.

In același timp, căutam sa colaboram cu producători autohtoni ale căror produse sunt similare cu stilul promovat de noi. Este foarte important faptul ca putem sa comercializăm si produse românești de o calitate superioară pe site-ul nostru.

Ne dorim sa mentinem încrederea pe care am câștigat-o clienților noștri si sa aducem o varietate cât mai atrăgătoare de produse.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related